پژوهش در آموزش از منظر AMEE
توسعه کیفی آموزش بدون توجه به بهترین شواهد موجود در حوزه آموزش علوم پزشکی میسر نخواهد بود. با توجه به درخواستهای واصله از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارشناسان، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سلسله جلساتی را با عنوان "پژوهش در آموزش از منظر AMEE" برنامهریزی کرده است. هدف این جلسات ارائه و بحث پیرامون راهنماهای انجمن آموزش پزشکی اروپا (AMEE Guides) به عنوان منبعی غنی و ارزشمند در حوزه آموزش علوم پزشکی است. علاقهمندان میتوانند جهت مشاهده کل جلسات و ثبت نام از لینک زیر اقدام نمایند.
مشاهده رویدادها و ثبت نام (با انتخاب گزینه نمایش همه)
https://www.learning.tritapp.net/org/6289e274e13a5b1b9ba8c616
این جلسات به صورت مجازی و هفتگی (روزهای سه شنبه ساعت 14 تا 16) برگزار میگردد. عناوین راهنمای های مورد بحث به همراه تاریخ ارائه و صفحه اختصاصی هر رویداد در جدول زیر قابل مشاهده است.
گایدلاین |
مدرس |
|
عنوان |
تاریخ برگزاری |
صفحه اختصاصی رویداد |
56 |
دکتر نازیلا زرقی |
|
‘The research compass’: An introduction to research in medical education |
1401/7/12 |
|
87 |
دکتر ملیحه دادگر مقدم |
|
Developing questionnaires for educational research |
1401/7/19 |
|
74 |
دکتر مهدی فروغیان |
|
Writing for academia: Getting your research into print |
1401/7/26 |
|
102 |
دکتر شبنم نیرومند |
|
Improving response rates and evaluating nonresponse bias in surveys |
1401/8/3 |
|
17 |
دکتر مجتبی ابریشمی |
|
Writing for journal publication |
1401/8/10 |
|
94 |
دکتر ویدا وکیلی |
|
Systematic reviews in medical education: A practical approach |
1401/8/17 |
|
40 |
دکتر مهناز برومند رضازاده |
|
Creating effective poster presentations |
1401/8/24 |
|
108 |
دکتر فاطمه مصفا |
|
Writing competitive research conference abstracts |
1401/9/1 |
|
144 |
دکتر نسرین موذن |
|
Using audio diaries for research and education |
1401/9/8 |
|
128 |
دکتر وحید قوامی |
|
Fundamentals of randomized designs |
1401/9/15 |
|
130 |
دکتر هانیه مستور |
|
Appraising the use of smartphones and apps when conducting qualitative medical education research |
1401/9/22 |
|
90 |
دکتر نازیلا زرقی |
|
Quantitative and qualitative methods in medical education research- Part I |
1401/9/29 |
|
90 |
دکتر نازیلا زرقی |
|
Quantitative and qualitative methods in medical education research- Part II |
1401/10/13 |
|
69 |
دکتر شبنم نیرومند |
|
Developing research skills in medical students |
1401/10/20 |
|
79 |
دکتر نازنین شماعیان رضوی |
|
Personality assessments and outcomes in medical education and the practice of medicine |
1401/10/27 |
|
72 |
دکتر سمیه اکبری فارمد |
|
Psychometric evaluation of a knowledge-based examination using Rasch analysis- An illustrative guide |
1401/11/4 |
|
139 |
دکتر جواد جوان |
|
How to conduct cost and value analyses in health professions education |
1401/11/11 |
|
89 |
دکتر رضا اخوان |
|
Medical education scholarship - An introductory guide |
1401/11/18 |
|
101 |
دکتر نازنین شماعیان رضوی |
|
How to write an educational research grant |
1401/11/25 |
|
91 |
دکتر مهری یاوری |
|
Using focus groups in medical education research |
1401/12/2 |
|
111 |
دکتر سمیه اکبری فارمد |
|
Using consensus group methods such as Delphi and Nominal Group in medical education research |
1401/12/9 |
|
77 |
دکتر مجید خادم رضاییان |
|
Using databases in medical education research |
1401/12/16 |
https://www.learning.tritapp.net/event/634397f9b6566754ffdee653 |