فرایندهای برتر جشنواره استاد شهیدمطهری
فرایندهای برتر جشنوارهای برگزار شده استاد شهیدمطهری را می توانید مشاهده کنید 
فرایندهای برتر چهاردهمین جشنواره شهیدمطهری
رتبه عنوان فرآیند نام و نام خانوادگی دانشکده حیطه آموزشی رتبه کشوری
اول طراحی ارزشیابی هوشمند پیشرفت تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی Ph.D) در راستای کاهش طول دوره تحصیل و افزایش انگیزه دانشجویان زهرا منصوریان پرستاری و مامایی ارزشیابی  
دوم طراحی و اجرای نظام ارزشیابی مستمر چند بعدی فراگیران گروه های پزشکی ليلا مشهدي پزشکی ارزشیابی  
سوم ارائه مدل ارزشیابی نوین تلفیقی در کارآموزی و کارورزی دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی سارا خادمی پیراپزشکی ارزشیابی  
سوم بازطراحی، اجرا و ارزیابی فرآیند ارزشیابی استاد توسط دانشجو در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمشید جمالی بهداشت ارزشیابی  
اول بازنگری شرح وظایف کارورزان پزشکی با هدف ارتقای توانمندی بالینی دانشجویان زهرا موفقی پزشکی تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی  
دوم بازنگری برنامه درسی بالینی اندودانتیکس دانشجویان عمومی در بخش درمان ریشه دانشکده دندانپزشکی مشهد آرمیتا روحانی دندانپزشکی تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی  
  طراحی، تولید و اعتبارسنجی نرم افزارکمک آموزشی ارتوباکس در خصوص بیماریهای شایع ارتوپدی قابل استفاده برای دانشجویان، پزشکان و پیرا پزشکان علی مرادی پزشکی طراحی و تولید محصولات آموزشی  
اول  
  تولید محتوای الکترونیکی دوره آموزشی قوانین مقررات و استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه از حیطه مدیریتی سمیه رجب زاده سایر طراحی و تولید محصولات آموزشی  
دوم دوره های توانمندسازی با روش میکرولرنینگ  
  طراحی مدل فراگیر، پویا و مستمر برای جذب دانشجویان نخبه و با استعداد خارجی مبتنی بر عوامل/ جنبه های انگیزشی علی عظیمی سایر مدیریت و رهبری آموزشی  
  قابل تقدیر کشوری
اول  
  فرایند طراحی و پیاده سازی آموزش مجازی علوم  پایه  بالینی : تجربه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شبنم نیرومند پزشکی مدیریت و رهبری آموزشی  
سوم  
  ادغام عملکردی و ساختاری معاونت آموزشی و معاونت درمان بیمارستان های آموزشی با هدف انسجام تصمیم گیری و فعالیت های مرتبط با پزشکان، اعضاء هیات علمی و فراگیران (ایجاد معاونت آموزش و سلامت) مهدي يوسفي بهداشت مدیریت و رهبری آموزشی  
سوم  
  ارتقاء اخلاق حرفه ای در فراگیران پزشکی با شناسایی پیشران های اصلی در بخش های بالینی و استفاده از روش های مختلف برای طی فرآیند یادهی پیشران های مربوطه و یادگیری فراگیران مهدي يوسفي بهداشت یاددهی و یادگیری  
اول  
  آموزش ترکیبی (مجازی و حضوری) فراگیران گروه داخلی نسرین میلانی پزشکی یاددهی و یادگیری  
دوم  
سوم ارتقاء یادگیری جراحی آپیکال وافزايش مهارت و ايجاد انگيزه در دستياران اندودانتیک دانشکده دندانپزشکی مشهد مریم قره چاهی دندانپزشکی یاددهی و یادگیری  
سوم آموزش مجازی آزمایشگاه بیوشیمی با رویکرد تلفیقی مسئله محور و تکلیف محور: تجربه دانشکده¬های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی زهرا شرقی شهری پزشکی یاددهی و یادگیری  
دوم بسته راهنمای یادگیری الکترونیکی دانشگاهی سیده مهتاب بخارائی قوچانی سایر یادگیری الکترونیکی  
 
فرایندهای برتر سیزدهمین جشنواره شهیدمطهری
رتبه عنوان فرایند حیطه نوآوری نام و نام خانوادگی مرتبه علمی دانشکده رتبه کشوری
رتبه اول طراحی و اجرای فرایند آموزش بین حرفه ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی برای اولین بار در کشور یاددهی و یادگیری مجید خزاعی استاد پزشکی رتبه 2 کشوری
رتبه دوم        آموزش درمانگاهی به شیوه اموزشی مبتنی بر استدلال بالینی یاددهی و یادگیری نسرین میلانی استادیار پزشکی  
رتبه سوم ارتقا مرجعیت اموزشی مرکز توسعه مطالعات از طریق بحثهای گروهی متمرکز  در ژورنال کلابهای آموزش پزشکی مبتنی بر سخنرانی هایAMEE 2019 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد یاددهی و یادگیری ویدا وکیلی استادیار پزشکی  
رتبه اول طراحی و تولید سامانه الکترونیک ارزشیابی دستیاران طراحی و تولید محصولات آموزشی مهدی فروغیان استادیار پزشکی  
رتبه دوم     بررسی میزان افزایش سطوح شناختی بلوم دانشجویان پزشکی مقطع بالینی در روش آموزشی ترکیبی (کلاس وارونه و شبیه سازی موقعیت) و مقایسه آن با روش سنتی تدریس     طراحی و تولید محصولات آموزشی سمیه معین درباری استادیار پزشکی  
رتبه سوم  
طراحی و ساخت فانتوم زبان با پرینتر سه بعدی جهت آموزش کار با لیزر در دندانپزشکی
طراحی و تولید محصولات آموزشی جواد سرآبادانی دانشیار دندانپزشکی  
رتبه سوم تاثیر پوسترهای بهره مند از فناوری نوین QRcode در یادگیری لیزر در دندانپزشکی طراحی و تولید محصولات آموزشی جواد سرآبادانی دانشیار دندانپزشکی  
رتبه اول طراحی و ایجاد تارنمای آموزش مجازی طب اورژانس یادگیری الکترونیکی سید رضا حبیب زاده استادیار پزشکی  
رتبه دوم ایجاد شبکه ملی آموزش مجازی در گروه های طب سنتی ایرانی بر بستر سامانه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادگیری الکترونیکی علیرضا درخشان استادیار طب ایرانی و مکمل  
رتبه اول فرایند بازنگری برنامه پزشکی عمومی جاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جهت همسو سازی با برنامه ملی جدید پزشکی عمومی مصوب وزارت
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی آتنا گریوانی فاقد مرتبه علمی پزشکی  
رتبه دوم بازنگری برنامه آموزشی دوره شیمی گیاهی در جهت افزایش علاقه مندی و سطح دانش دانشجویان داروسازی مشهد تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی میلاد ایرانشاهی استادیار داروسازی  
رتبه اول طراحی و اجرای سازوکاری موثر جهت جلب مشارکت دانشکده ها در تدوین و اجرای برنامه های اولویت دار تحصیلات تکمیلی دانشگاه با استفاده از سامانه ثبت و پایش مستمر عملکرد، ارسال/دریافت بازخورد ماهیانه و امکان مقایسه وضعیت شاخص های عملکردی دانشکده ها در طی سال های مختلف مدیریت و رهبری آموزشی علی عظیمی-محیا دادگر فاقد مرتبه علمی سایر قابل تقدیر کشوری
رتبه دوم

برنامه‏ریزی آمایشی دانشکده‏ها و گروه‌های آموزشی علوم تغذیه کشور مبتنی بر رویکرد آینده‏نگاری
مدیریت و رهبری آموزشی عبدالرضا نوروزی دانشیار پزشکی  
رتبه سوم ارتقا مدیریت و رهبری اموزشی از طریق بحثهای گروهی متمرکزبه زبان انگلیسی و مبتنی بر تد تاک  در مرکز توسعه مطالعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1397 مدیریت و رهبری آموزشی معصومه غریب استادیار سایر  
رتبه اول آزمون وي‍ژگي كليدي، رویکردی نوین جهت ارزيابي استدلال باليني در اورژانس هاي زنان و مامايي
          
ارزشیابی آموزشی(دانشجو، هیات علمی و برنامه) مهناز برومند استادیار پزشکی  
فرایندهای برتر دوازدهمین جشنواره شهیدمطهری
رتبه عنوان فرایند حیطه نوآوری نام و نام خانوادگی
رتبه اول پایش و ارتقاء کیفیت آموزش بالینی با مشارکت دستیاران ارزشیابی آموزشی اکرم مقدسی
رتبه دوم ارتقا فرآیند انتخاب گروه و عضو هیات علمی برگزیده دانشکده پزشکی درجشنواره شهید مطهری ارزشیابی آموزشی مریم ملکی، دکتر ملیحه دادگرمقدم، سارا صبوری، دکتر شبنم نیرومند
رتبه سوم استقرار سیستم ارزشیابی الکترونیک در بستر پرونده الکترونیک سلامت ارزشیابی آموزشی دکتر حمیدرضا بهرامی
رتبه اول دوره کلینیک سرپایی ، تروماتولوژی و اصول طبابت بر بالین حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر سیدمجید صدرزاده
رتبه دوم تدوین، اجرای و ارزیابی دوره منتورشیپی بیهوشی؛ ابزاری اثربخش جهت ارتقای سطح آموزشی دستیاران حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر محمد غروی فرد
رتبه سوم تدوین کوریکولوم آموزشی روتیشن طب اورژانس برای دستیاران رشته طب سنتی - ایرانی حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی  
رتبه اول طراحی، تولید و بکارگیری پکیج آموزشی به منظور  ارتقاء توانمندی عملی دانشجویان دندانپزشکی در زمینه کاربرد لیزر در دندانپزشکی طراحی و تولید محصولات آموزشی دکتر جواد سرآبادانی
رتبه دوم آموزش مدیریت پراکلامپسی به روش شبیه سازی موقعیت، درقالب فیلم آموزشی ساخته شده توسط دانشجویان پزشکی طراحی و تولید محصولات آموزشی دکتر سمیه معین درباری، دکتر فاطمه تارا، دکتر معصومه میرتیموری
رتبه سوم طراحی یک بازی جدی آموزشی به منظور یادگیری پروسیجر جراحی زنان و زایمان طراحی و تولید محصولات آموزشی دکتر معصومه میرتیموری، دکتر سیدمحمود تارا
رتبه اول طراحی و اجرای مدلی برای شناسایی مهارتهای تدریس(Microteaching skills)  به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته در فرایند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار در کشور مدیریت و رهبری آموزشی EDC
رتبه دوم معرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نظام رتبه بندی جهانی تایمز مدیریت و رهبری آموزشی دکتر عبدالرسول رنگ رزی
رتبه سوم مدیریت و رهبری آموزشی در راستای طراحی و اجرای یک مدل جهت برگزاری کنگره های بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بصورت وبینار(کنگره آموزش پزشکی اروپا) مدیریت و رهبری آموزشی دکتر ویدا وکیلی
رتبه اول طراحی و توسعه الگوی محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ در آموزش پزشکی و تأثیر آن بر میزان یادگیری و راهبردهای انگیزشی برای یادگیری یاددهی و یادگیری دکتر هانیه مستور
رتبه دوم دوره آموزشی سفرهای بالینی   یاددهی و یادگیری نگار ابراهیمی، دکتر علی عمادزاده
رتبه سوم طراحي و اجراي فرايند آموزش معکوس در یادگیری و انگیزه پیشرفت مهارت بالینی دانشجویان  کارشناسي پيوسته مامايي یاددهی و یادگیری کبری عابدیان
فرایندهای برتر یازدهمین جشنواره شهیدمطهری
رتبه عنوان فرایند حیطه نوآوری نام و نام خانوادگی
رتبه اول : تدوین استانداردهای آموزشی پایه برای دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد   حیطه ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیات علمی و برنامه) دکتر سیدرضا مظلوم
رتبه دوم شیوه ارزشیابی یکپارچه و نظام مند دانشجویان پزشکی(مدل جدید جامع)   حیطه ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیات علمی و برنامه) دکتر لیلا بیگدلو
رتبه سوم تدوین فرایند آموزشی  جهت آزمون پایان ترم دانشجویان عمومی  در بخش جراحی فک و صورت به صورت آزمون باليني ساختارمند عملکردی (scot)   حیطه ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیات علمی و برنامه) دکتر سهند سمیعی
رتبه اول طراحی برنامه درسی کارشناسی پرستاری مبتنی بر مفهوم مراقبت در آموزش پرستاری حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر مریم صالحیان
رتبه دوم طراحی و اجرای مدلی جهت مشارکت اساتید کشور در بازنگری کوریکولوم دندانپزشکی عمومی حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر مجید اکبری
رتبه دوم تدوین توانمندی های آموزشی مورد نیاز دوره تخصصی عفونی به منظور طراحی برنامه اموزشی مبتنی بر توانمندی در ایران حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر فرشید عابدی
رتبه سوم تدوین برنامه آموزشی رشته فناوری تصویربرداری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد  حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر محمدتقی بحرینی طوسی
رتبه اول طراحی و تولید تارنمای خودآموز تصویربرداری بالینی طراحی و تولید محصولات آموزشی دکتر بیتا عباسی
رتبه دوم طراحي و توليد فيلم هاي کوتاه آموزشي در زمينه اخلاق نشر و منابع علمي در حيطه علوم پزشکي  طراحی و تولید محصولات آموزشی الهه ابراهیمی میان دهی
رتبه سوم طراحی و تولید فانتوم هد شکاف لب و کام یکطرفه و دوطرفه جهت انجام نازوآلوئولار مولدینگ نوزادان طراحی و تولید محصولات آموزشی دکتر آرزو جهان بین
رتبه اول افزایش فعالیت و مشارکت حداکثری دانشجویان در فرایند تدریس با استفاده از تکنولوژی های نوین موبایل و شبکه های اجتماعی مدیریت و رهبری آموزشی دکتر محمدرضا صابری
رتبه دوم پیگیری تحقق اهداف بسته اعتلای اخلاق حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق مدیریت مبتنی بر برنامه مدیریت و رهبری آموزشی دکتر محمدجعفر مدبر عزیزی
رتبه سوم تحول در آموزش پزشکی بر مبنای استانداردهای اعتباربخشی آموزشی  مدیریت و رهبری آموزشی اکرم مقدسی
رتبه سوم افزایش توانمندی پرستاران در کنترل عفونت بخشهای ویژه در بستر آموزشهای تلفیقی مدیریت و رهبری آموزشی دکتر پرستو تاج زاده
رتبه اول افزایش اثربخشی آموزشی دروس زبان تخصصی دانشجویان رشته فناوری اطلاعات سلامت با اجرای مدل کرک پاتریک در بستر كارپوشه حیطه یاددهی و یادگیری  ساناز سادات محمودیان
رتبه اول استفاده از جسد تازه در ارتقاء یادگیری فلپ هاروستينگ وافزايش مهارت و ايجاد انگيزه در دستياران جراحي فك و صورت حیطه یاددهی و یادگیری  دکتر مهدی غلامی
رتبه دوم بررسی اثربخشی آموزش نامحسوس در یادگیری دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی حیطه یاددهی و یادگیری  دکتر مرجان جودی
رتبه سوم طراحی، اجرا و ارزشیابی روش نقشه مفهومی در آموزش علوم پزشکی(در  قالب مسابقه کشوری در زمینه سرطان در حاشیه سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن) حیطه یاددهی و یادگیری  دکتر سیدعلی موسوی شایق
رتبه اول استقرار سیستم آموزش الکترونیک در بستر پرونده الکترونیک سلامت سینا حیطه یادگیری الکترونیکی دکتر حمیدرضا بهرامی 
فرایندهای برتر دهمین جشنواره شهیدمطهری
رتبه عنوان فرایند حیطه نوآوری نام و نام خانوادگی رتبه کشوری
رتبه اول نرم افزار آموزشي يادآور سلامت قلب: راهي به سوي توانمندسازي بيماران تحت تعويض دريچه قلب محصولات آموزشی دکتر ناهید عاقبتی  
رتبه اول آموزش کارآموزان دوره پزشکی عمومی مورد نیاز به صورت آموزش مجازی یادگیری الکترونیک دکتر علی مرادی  
رتبه اول طراحي و راه اندازي کلينيک خود مراقبتي در جهت ارتقا کيفيت آموزش مراقبت از خود؛ گامي در جهت توانمند سازی بیمار و خانواده به منظور ارتقاء سلامت تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی حوا عبداللهی  
رتبه دوم بازنگری برنامه آموزشی رشته فیزیک پزشکی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر محمدتقی بحرینی طوسی  
رتبه سوم ارتقاو بهبود برگزاری ژورنال کلاب در گروه روانپزشکی تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر ملیحه دادگرمقدم  
رتبه اول توسعه مشارکت دانشجویان پرستاری در ارتقاء کيفيت  خدمات کميته خودمراقبتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد: پيوند آموزش و خدمت، ارتقاء کيفيت و جلب رضايتمندي مددجو تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر فاطمه حشمتی نبوی دوم کشوری
رتبه دوم توسعه فرهنگ مدیریت مشارکتی در اموزش و ایجاد رشته های بین رشته ای از طریق طراحی و راه اندازی دوره های کاراموزی، MPH و  دستیاری پزشکی خانواده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1389 تا 1395 تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر فرشید عابدی  
رتبه سوم مدیریت تحول آموزشی در بستر اجرای برنامه استراتژیک  و عملیاتی دانشکده علوم پیراپزشکی تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر مرضیه معراجی  
رتبه اول طراحی و توسعه نظام بررسی و گزارش عملکرد بالینی دانشجویان پزشکی عمومی  در مرحله پایان کارآموزی ارزشیابی آموزشی دکتر علی بهاری  
رتبه دوم ارتقا روش سنجش پایان دوره کارآموزان رادیولوژی با استفاده از آزمون های مبتنی بر رایانه    ارزشیابی آموزشی دکتر بیتا عباسی  
رتبه سوم طراحی و  بکارگیری  "جداول بازبيني عملكرد" تلفیقی اثربخش در بهبود و ارتقا برنامه آموزش و ارزشيابي كارورزان پزشكي در عرصه ارزشیابی آموزشی دکتر لیدا جراحی  
رتبه اول بکارگیری برنامه آموزش لابراتواری میکروسرجی برای افزایش اعتماد به نفس،انگیزه و ارتقاء مهارتهای میکروسرجری در دستیاران جراحی دهان،فک و صورت یاددهی یادگیری دکتر مهدی غلامی دوم کشوری
رتبه دوم بررسی تأثیر برنامه آموزشی طبقه‌بندی‌شده بر درک اعضای هیئت‌علمی از مفاهیم آماری و نتایج موجود در مقالات پزشکی: مقدماتی تا پیشرفته یاددهی یادگیری دکتر سعید اسلامی  
رتبه دوم بررسی تاثیر استفاده از مفهوم پرچم قرمز و تشکیل گروه ارتباطی تلگرام در افزایش فراگیری و تمرکز دانشجویان داروسازی در درس شیمی عمومی یاددهی یادگیری دکتر امید رجبی  
رتبه سوم فرایند اجرای آموزش حین کار در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شیخ : گامی در جهت مهارت افزایی تخصصی پرستاران یاددهی یادگیری دکتر سیدمحمدحسین بحرینی طوسی  
رتبه سوم استفاده از "گزارش مقاله" حین آموزش به روش سخنرانی به منظور ارتقاءیادگیری درس فیزیولوژی یاددهی یادگیری دکتر احمد قربانی، دکتر کیارش قزوینی  

درباره جشنواره استاد شهید مطهری

جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور قدردانی از فرآیندهای آموزشی و تجلیل و ارتقاء و توسعه رویه های آموزشی جاری در دانشگاهها با تدوین استانداردها مربوط به هر یک از فرآیندهای آموزشی و تعیین معیارهای سنجش و اعتبار بخشی فرآیندها و نیز توسعه فرآیندها و ابداع و ارائه فرآیندهای جدید آموزشی برگزار می گردد. دبیرخانه این جشنواره واقع در مرکز امور هیئت علمی معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۸۷ با اهداف ذیل فعالیت خود را آغاز و دنبال نموده است.

اهداف ما :

  • شناسائی فرآیند های مطلوب دانشگاهی
  • ارتقاء فرآیند های جاری آموزشی در دانشگاهها
  • ابداع ، اصلاح فرآیند ها ، تجهیزات و دستگاهها و لوازم کمک آموزشی
  • توجه به فرآیند های آموزشی در حال اجراء در دانشگاههای و موسسات آموزش عالی کشور به منظور قدردانی از آنها
  • شناسائی و طراحی فرآیند های جدید آموزشی و معرفی آن به عنوان الگو در سطح دانشگاه، دانشکده یا موسسه
  • ایجاد فضای مناسب جهت حضور مناسب اساتید در عرصه تولید علم و دانش مورد استناد جهانی در کتب یا نشریات
  • ایجاد فضای رقابت سالم در عرصه تولید علم در سطح کشور
  • ایجاد فرصت های جدید برای اساتید دانشگاهها و موسسات‌ آموزشی و کمک آموزشی
  • ایجاد بازار فرآیند های آموزشی جهت جذب سرمایه و هدایت سرمایه گذاری در تولید علم
  • ایجاد بازار برای ارائه و تبادل خدمات آموزشی

مارا در شبكه های اجتماعی دنبال كنید

ارتباط نزدیک و روزانه با اعضای خانواده، دوستان و اطرافیان مهمترین دلیلی است که باعث می شود مردم جهان در شبکه های اجتماعی حضور یابند.

اينستاگرام
سروش
لينك ايند
تويتر