طرح های نیازمحور اعلامی به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه
اعلام فراخوان نیاز محور 1401
ردیف |
نام واحد سفارش دهنده |
عنوان طرح |
دریافت چکیده طرح |
وضعیت طرح |
1 |
دانشکده پزشکی |
بررسی چالش های نحوه مدیریت و تضمین کیفیت آموزش در شرایط افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی از دیدگاه خبرگان آموزش پزشکی کشوری و کسب راهکارهای اجرایی جهت حل چالش های مذکور |
دانلود |
|
2 |
دانشکده پزشکی |
برنامه ریزی جهت ادغام و پیاده سازی آموزش تم طولی "تصمیمگیری، استدلال و حل مسئله" در برنامهی درسی دانشجویان پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
دانلود | |
3 |
دانشکده پزشکی |
شناسایی موانع اجرای ادغام افقی و عمودی دوره پزشکی عمومی از دیدگاه اساتید دانشکده پزشکی مشهد و خبرگان آموزشی |
دانلود | |
4 |
دانشکده پزشکی |
طراحی تم طولی مهارتهای پایه لیدرشیپ در برنامهی درسی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
دانلود | |
5 |
دانشکده پزشکی |
نیازسنجی و ارزیابی وضعیت موجود به منظور ارتقای محتوا و متد آموزش و ارزیابی دوره فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
دانلود |
|
6 |
دانشکده پزشکی |
بررسی میزان اطلاع و نیازسنجی دانشجویان دوره کارورزی پزشکی عمومی از سرفصل های مهارتهای ارتباطی مورد نیاز دانشجویان پزشکی عمومی |
دانلود |
|
7 |
دانشکده پزشکی |
نیازسنجی دورههای توانمندسازی اساتید پایه و بالین دانشکده پزشکی مشهد از نگاه اساتید و دانشجویان |
دانلود | |
8 |
دانشکده پزشکی |
موانع بستری کردن بیماران در بیمارستانهای آموزشی از دیدگاه دستیاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
دانلود | |
9 |
دانشکده پزشکی |
بررسی فرسودگی شغلی و افسردگی در میان دستیاران دانشکده پزشکی مشهد |
دانلود | |
10 |
دانشکده پزشکی |
آموزش استدلال بالینی به دانشجویان پزشکی با تمرکز بر "یادگیری مبتنی بر مورد"، "ارائه مجدد مساله"، "شرحنامه بیماری" |
دانلود | |
11 |
دانشکده پیراپزشکی |
طراحی لاگ بوک کارورزی فردی مددکاری اجتماعی |
|
|
12 |
دانشکده پیراپزشکی |
موانع اجرا، نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی مقطع کارشناسی رشته مددکاری اجتماعی بر اساس دیدگاه و تجربیات دانشجویان، دانش آموختگان شاغل و اساتید این رشته در ایران |
|
|
13 |
دانشکده پیراپزشکی |
ارزیابی کیفیت دورههای کارآموزیهای رشته فناوری اطلاعات سلامت: بر اساس مدل گسترش عملکرد کیفیت (QFD)
|
||
14 |
دانشکده پیراپزشکی |
بررسی تاثیر به کار گیری آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت بالینی دانشجویان تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
||
15 |
دانشکده پیراپزشکی |
بررسی ترتیب، اولویت و تعداد واحد آموزش بالینی بافتها در رشته فیزیوتراپی متناسب با وظیفه بالینی فیزیوتراپیستها در تأمین سلامت جامعه |
|
|
16 |
دانشکده پیراپزشکی |
بررسی رابطه اعتماد حرفهای و شایستگی حرفهای در دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی |
|
|
17 |
دانشکده پیراپزشکی |
سنجش میزان رضایت شغلی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
|
|
18 |
دانشکده پیراپزشکی |
طراحی و ارزیابی مدل جامع نگر و موثر برای ارزشیابی اساتید در حوزه آموزشی |
|
|
19 |
بیمارستان طالقانی |
ارتباط ویژگی شخصیت با حوادث رانندگی و لزوم انجام تست روان قبل از دریافت گواهی نامه |
دانلود |
|
20 |
بیمارستان طالقانی |
بررسی تاثیر ارتقاء مهارت های ارتباطی و حل مسئله بر کیفیت خدمات بالینی |
دانلود |
|
21 |
بیمارستان طالقانی |
بررسی تناسب ویژگی شخصیت با محیط کار در بیمارستان های دولتی مشهد |
دانلود |
|
22 | بیمارستان ام البنین | استفاده از ابزار بازاندیشی (رفلکشن) در ارتقاء تأثیر آموزشی پورتفولیوی دستیاران زنان - ام البنین (س) | دانلود | |
23 | دانشکده پزشکی | شناسایی علل عدم بازدارندگی شیوه نامه اجرایی، انضباطی دانشجویان در کاهش تخلفات امتحانی از نظر دانشجویان و اساتید | دانلود | |
24 | دانشکده پزشکی |
مطالعه وضعیت پرونده های ارجاع شده به دلیل تخلفات امتحانی در سالهای 1391تا1401 و احکام صادره آنها |
دانلود | |
25 | دانشکده پزشکی | بازخوانی پرونده های10 سال گذشته در پزشکی قانونی در راستای شناسایی نا اموخته ها و کم آموخته های مرتبط با خطای پزشکی | دانلود |
اعلام فراخوان نیاز محور 1400
ردیف |
نام واحد سفارش دهنده |
عنوان طرح |
دریافت چکیده طرح |
وضعیت طرح |
1 |
مدیریت امور هیات علمی |
تعدیل مدل پیشنهادی وزارت بهداشت در خصوص محاسبه نسبت هیات علمی آموزشی به دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با نگاه به برنامهای راهبردی دانشگاه برای توسعه آموزشی در تمامی دانشکده ها و به طور ویژه در خصوص گروه های بالینی دانشکده پزشکی |
|
|
2 |
دانشکده بهداشت |
راهکارهای مؤثر بر ترغیب اساتید و دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به موضوعات پژوهش در آموزش |
در دست اجرا |
|
3 |
دانشکده بهداشت |
بررس عوامل مؤثر بر ارزشیابی دانشجویان از اساتید: دیدگاه دانشجویان و اساتید |
در دست اجرا |
|
4 |
دانشکده بهداشت |
بررسی نقش ارزشیابی اساتید در ارتقای کیفیت آموزش |
در دست اجرا |
|
5 |
دانشکده بهداشت |
شناسایی ظرفیت های دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای استفاده از روش های نوین آموزشی |
|
|
6 |
دانشکده بهداشت |
طراحی و بازنگری فرم ارزشیابی اساتید دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
|
|
7 |
دانشکده بهداشت |
بررسی تجارب اساتید و دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آموزش در دوران همه گیری کووید 19 |
در دست اجرا |
|
8 |
دانشکده پرستاری و مامائی |
فرصت ها و تهدیدهای آموزش الکترونیک |
در دست اجرا |
|
9 |
دانشکده پرستاری و مامائی |
طرح های نوآورانه و تولید محصولات آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی |
در دست اجرا |
|
10 |
دانشکده پرستاری و مامائی |
کاربرد شبیه ساز یا تکنولوزی شبیه سازی در آموزش و فرآیند ارزیابی دانشجویان و مددجویان |
در دست اجرا |
|
11 |
دانشکده پزشکی |
رفع موانع و چالش های ساختاری و سیستمی آموزش مجازی |
|
|
12 |
مدیریت تحصیلات تکمیلی |
طراحی و ارزیابی یک مدل کارامد برای مصاحبه ساختارمند مبتنی بر شایستگی (CBE) به عنوان قسمتی از ارزشیابی درون بخشی و نیز معیار ورود به دوره های دستیاری تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی |
|
|
13 |
مدیریت تحصیلات تکمیلی |
بررسی تطبیقی کیفیت و کمیت آزمون های مهم برگزار شده در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه شامل آزمون جامع دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) و آزمون های ارتقا دستیاری تخصصی با دانشگاه های معتبر خارجی و ارائه روش هایی برای بهبود
|
در دست اجرا |
|
14 |
مدیریت تحصیلات تکمیلی |
طراحی و ارزیابی مدل جامع و موثر برای آموزش مجازی در مقاطع تحصیلات تکمیلی علوم پایه و بالینی شامل نحوه آموزش، پژوهش و سایر موارد مرتبط |
در دست اجرا |
|
15 |
دانشکده داروسازی |
آسیب شناسی بازنگری کوریکولوم آموزشی |
|
|
16 |
دانشکده داروسازی |
بررسی روش ها و ابزارهای آموزش مجازی به منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید و دانشجویان |
دانلود |
|
17 |
دانشکده داروسازی |
شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی( حضوری / مجازی) و تاثیر آن بر توانمندیهای حرفه ای |
دانلود |
|
18 |
دانشکده داروسازی |
یافتن راهکارهایی برای جبران عقب ماندگی آموزشی با مجازی شدن فضای آموزش در دوران همه گیری کرونا |
دانلود |
|
19 |
دانشکده پیراپزشکی |
چالشهای اجرا، نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی رشته های توانبخشی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد 1400 |
|
|
20 |
دانشکده دندانپزشکی |
بررسی روش های تدریس در آموزش الکترونیک و مقایسه آن با آموزش سنتی |
|
|
21 |
دانشکده دندانپزشکی |
بررسی چالش های روش های نوین ارزشیابی الکترونیک و ارائه راهکار برای اعتبار بخشیدن بیشتر به آن |
|
|
22 |
دانشکده دندانپزشکی |
بررسی عوامل باز دارنده تحقق اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و اساتید |
دانلود |
|
23 |
دانشکده دندانپزشکی |
نقش اخلاق در پیشبرد اهداف آموزشی دانشکده دندانپزشکی |
دانلود |
|
24 |
دانشکده طب ایرانی و مکمل |
آسیب شناسی کوریکولوم آموزشی با تاکید بر انتظارات بالینی از دستیاران دکتری تخصصی Ph.D طب ایرانی |
دانلود |
|
25 |
دانشکده طب ایرانی و مکمل |
بررسی راهکارهای مناسب جهت عقب ماندگی بالینی و آموزشی دستیاران دکتری تخصصی طب ایرانی و مکمل در دوره پاندمی کرونا |
دانلود |
|